خانه مبانی نظری خوشنویسی صنایع دستی نقاشی و نگارگری تعزیه و نمایش سینما و تلویزیون معماری شعر و ادبيات هنر جدید جشنواره ها

آرشیو

خانه / معماري / آرشیو

تلفيق معماري اسلامي و غربي

نگاهي به معماري مسجد اياصوفيه   مسجد ايا صوفيه ابتدا يك كليساي سلطنتي ارتدكسي بوده كه بعدها به صورت مسجد در آمده، و امروزه به عنوان يك موزه در تركيه شناخته مي ش

زیبایی معماری اسلامی

شكوه و زيبايي معماري ايران به ويژه در دوره اسلامي، به تزيين و آرايش آن بستگي دارد. هنرهاي والاي اسلامي از هنرهاي تزييني و كاربردي گرفته تا احداث بزرگ ترين بنا هاي مذه

كاروانسراي تاريخي مورچه‌خورت

مورچه خورت يكي از قديمي‌ترين مناطق تاريخي شمال استان اصفهان است كه قدمت آن به قبل از قرن چهارم ميلادي برمي‌گردد. دهستان مورچه‌خورت در 54 كيلومتري شمال غرب اصفه

حوض در معماری سنتی ایران

شايد در ميان همة اقوام دنيا كمتر مردمي بيابيم كه به‎اندازه ايرانيان كويرآشنا، قدر آب را ارج گذاشته باشند. براي ايرانيان باستان، آب در كنار باد و آتش و خاك چندان مقد

اصول طراحی باغ ایرانی

طراحي باغ ايراني را مي توان در اصول زير خلاصه نمود. الف ) سلسله مراتب بر اساس اين اصل فضاها و عناصر مختلف بر اساس اهميت، ارزش كاركردي و بسياري از عوامل ديگر در ك

تجلي قرآن در معماري اسلامي مسجد جامع اشترجان

مسجد جامع «اشترجان » در 36 كيلومتري جنوب غربي اصفهان در منطقه لنجان واقع شده و به استناد كتيبه هاي تاريخي آن، در سال 715 به دستور خواجه فخرالدين محمدبن محمودبن عل

مسجد و خانه در معماري اسلامي

به شهادت تاريخ معماري اسلامي، خانه هايي كه مسلمانان براي خود بنا مي كردند بنوعي امتداد و گسترش مسجد تلقي مي شد. خانه هايي كه سادگي و طهارت مسجد را استمرار مي بخشيد. ف

معماری اسلامی؛ مرز هنر و معنویت

كمتر كسي را مي‌توان يافت كه پاي در بناي اسلامي بگذارد و در بي‌كرانگي فضاي آن غرق نشود. جذبه رنگ لاجوردي، انحناي قوي طاقديس‌ها، آينه‌كاري‌هاي منظم كه بنا

حرم امام رضا(ع) الگوی معماری اماکن اسلامی

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي در طبس گفت:معماري حرم مطهر حضرت رضا (ع) الگوي معماري بسياري از اماكن مذهبي جهان اسلام است. سيداحمد علوي در مراسم افتتاح مجموعه بزرگ ف

خانه | تماس | درباره ما |